Idag är jag fruktansvärt trött. Gick och la mig alldeles för sent så kan bara skylla på mig själv! Det fanns inte ens någon vettig orsak till att jag vakade så länge som jag gjorde. Dumt av mig men kan ju inte göra nåt åt saken nu längre, bara att försöka pånytt ikväll igen 😛

Så ja, måndagstrött så det förslår men ändå pepp på arbetsveckan. Har inga speciella planer eller så, nog saker jag måste få gjort men inga deadlines eller “jag borde verkligen” inbokade, och det är så jäkla skönt! Har känt mig båda rastlös och helt slut samtidigt, men är rätt så säker på att det beror på att jag håller på och vänjer mig vid nya vardagsrutiner. Nytt jobb i full fart och studierna startar upp igen så det finns ju en del att anpassa sig till 😀

För att råda bot på den konstiga rastlösheten som jag känner så har jag bestämt mig för att se igenom hela Infinity Saga på Disney+ (minus Spider-Man då, för dom finns inte där och har endast Far From Home på DVD..), ha dom på som bakgrundsnojs liksom. För jag “har inte tid” att sätta mig ner och titta på dom med min fulla uppmärksamhet för kan inte låta mig bli soffpotatis just nu, har jobbat allt för hårt de senaste månaderna för att komma bort från det, men är inte en sån som lyssnar på musik egentligen. Filmer som jag mer eller mindre kan utantill men som lockar just enough för att inte strunta i dem känns som den optimala lösningen på att inte somna efter jobbet och inte fångar ens uppmärksamhet så mycket att jag inte kan göra andra saker samtidigt. Okej, lär ju inte kunna studera och läsa vetenskapliga artiklar med en film på i bakgrunden men ja, när jag studerar så måste jag väl i vilket fall som helst ge det min fulla uppmärksamhet!

Sådär, det var dagens svammel!